Agressietraining|Uitvaartbranche

Bij het overlijden van een geliefde komen veel emoties vrij. Niet alleen verdriet. Familie vetes over de erfenis, of de minnares van de overledene die ook afscheid wil nemen, of zelfs een familielid die bepaald wie wel en niet op de begrafenis mag komen. Ook agressie richting de uitvaartondernemer over afspraken komt voor.

Omgaan met agressie richting de uitvaartondernemer vraagt om:
1) inzicht van het gedrag van de agressor,
2) preventieve vaardigheden en
3) het methodisch kunnen hanteren van (verbaal) agressief gedrag.

Van Loevezijn Protect biedt cursussen aan om deze aandachtspunten bij u en uw medewerkers onder de loep te houden.

AMSTERDAM, 23 april 2017 – Tijdens de Uitvaartbeurs – die in de Amsterdamse Westerkerk wordt gehouden – kunnen uitvaartondernemers een agressietraining volgen bij Van Loevezijn Protect.

Aanleiding voor het initiatief is ‘een verhaal van een ondernemer die te maken kreeg met geweld nadat hij een offerte had uitgebracht, die de familie veel te hoog vond’. Zo meldt RTV Noord-Holland. Een concurrent zou de uitvaart namelijk goedkoper doen. Een van de familieleden dreigde de uitvaartondernemer ‘z’n kop van z’n romp te slaan’. De familie had echter niet gezien dat de goedkopere uitvaart veel minder uitgebreid was. [*]

Doel – De training moet personeel in de uitvaartbranche weerbaarder maken. Ook personeel van begraafplaatsen en crematoria kunnen eraan meedoen.

Resultaat – Tijdens de training leren cursisten hoe ze opkomende agressie kunnen herkennen, voorkomen en de-escaleren.

Van Loevezijn Protect is de ingang voor al uw veiligheidszaken. Veiligheid begint met het "zich veilig voelen" van u en uw personeel.

Tagged with: , , ,